Konkursas baigėsi. Skelbiame nugalėtojus

Šiuolaikinė jaunoji karta – kitokia nei augusi prieš 10 ar 20 metų: jie hiperaktyvūs, linkę į individualumą, turi polinkį gilintis ne tik į save, tačiau ir į juos supantį virtualų pasaulį, tuo tarpu dalyvavimas kolektyvinėse veiklose jiems yra gana svetimas. Aistė Fiurst – Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos logopedė pastebi, kad norint sudominti šiuolaikinius vaikus, būtina ir pačiam pedagogui nuolat tobulėti, įtraukti į mokymo procesą naujus mokymo(si) būdus bei metodus. Pati Aistė savo pamokose jau kurį laiką naudojasi interaktyvia lenta, šiais metais ji pradėjo naudoti interaktyvias grindis bei edukacines bitutes. Pastarosios logopedei patinka ypač todėl, kad „logopedinių pratybų metu vaikams turi būti formuojami regimieji erdvės vaizdiniai, smulkioji motorika, o bitutės tai padeda pasiekti“. Šiaulių lopšelio darželio „Pasaka“ soc. pedagogė Laura Bajoriūnė pirką kartą edukacines bitutes su savo ugdytiniais išbandė Šiaulių Universiteto 3D išmaniojoje klasėje: „matydami, kaip intensyviai vaikai įsitraukia į veiklas <...>, kokias puikias emocijas vaikams kelia darbas su šiomis bitėmis, nusprendėme, jog tikrai verta į edukacines veiklas įtraukti bites-robotus“.

 

Tuo tarpu Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos pedagogė Solveiga Puišienė iš pradžių į edukacines bitutes žiūrėjo skeptiškai „bitutes pirmą kartą pamačiau Inovacijų forume, Vilniuje, tačiau atrodė, kad mokyklinio amžiaus vaikams jos yra per daug paprastos, tuomet pasigedau pedagogų pristatymų, kaip panaudoti bitutes ugdymo procese ir atrodė, kad  mano darbe jos sunkiai pritaikomos“. Situacija pasikeitė po to, kai pedagogė sudalyvavo edukacinių priemonių pristatyme Kupiškio rajone: užsiėmimų metu dalyviai kūrė bei išbandė veiklos kilimėlius, o tuomet ir atsirado idėjos, kaip galima edukacines bitutes panaudoti pamokose. Šiuo metu pedagogė aktyviai naudoja bitutes ir sako, kad „rezultatai pranoko lūkesčius, o idėjas veiklos kilimėliams [ji] vos spėja realizuoti“.

 

Edukacinės bitutės – išties puikus būdas įtraukti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo vaikus į mokymosi veiklas, todėl BMK pakvietė Lietuvos darželius ir pradinio ugdymo mokyklas įsitraukti į edukacinių bitučių veiklų scenarijų kūrimo konkursą ir laimėti interaktyvius prizus savo mokymo įstaigai.

 

Konkurso rezultatai džiugina: Lietuvos darželiai ir pradinio ugdymo įstaigos savo veikloje aktyviai naudoja interaktyvias technologijas. Per du mėnesius konkurse sudalyvavo net 30 ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų iš visos Lietuvos, o pedagogai pasidalino beveik 300 unikalių edukacinių bitučių scenarijais.

 

„Konkursui pateikiau ne visas sukurtas priemones, tik iš vienos srities, kad [kiti jas] pamatytų kaip pavyzdį. Pavyzdžiui, atsiunčiau labirintą su garsu r, o pamokų turiu su visais garsais, kuriuos taisau logopedinių pratybų metu“ – sako Aistė, ir priduria, kad būtų smagu laimėti edukacinę bitutę, nes šiuo metu ji ją skolinasi iš kolegės: „galiu drąsiai teigti, kad edukacinių bitučių naudojimas užtikrina mokymo kokybę. Pamoka pasidaro daug įdomesnė, įvairesnė, kūrybiška, nenuoboti, pamokoje gali dalyvauti įvairių gebėjimų ir sunkumų turintys vaikai. Atliekant užduotis su bitėmis, jos padeda taisyti kalbos sutrikimus, kas ypač aktualu logopedui. Bites pamokoje galima taip pat naudoti vietoj skatinimo, apdovanojimo“. Šiai minčiai pritaria ir Solveiga, kuri sako, kad „užduotys su bitutėmis tapo ir pagrindinėmis pratybų veiklomis, ir kaip prizas už pastangas pamokos metu, t.y. kaip motyvavimo priemonė“ bei priduria, kad kartais edukacinės bitutės puikiai tinka įveiklinant ir vyresnius vaikus: „įveikti užduotį „Labirintas“ vienu programavimo ciklu pirmu bandymu nepavyko net ketvirtokams“.

 

Akivaizdu, kad Lietuvos darželiai ir pradinio ugdymo įstaigos puikiai supranta edukacinių bitučių teikiamą naudą, o svarbiausia, kaip sako Laura – „bet kokia naujovė ugdomajame procese gerina, kelia ugdymo kokybę. Bee-bots ne išimtis: integruodami jas į ugdymo procesą žengiame koja kojon su naujovėmis ir, svarbiausia, atliepiame šiuolaikinio vaiko poreikius“.

 

Konkurso dalyviai varžėsi dvejose – įdomiausių ir daugiausiai vienos įstaigos įkeltų edukacinių bitučių scenarijų – kategorijose. Su džiaugsmu skelbiame konkurso nugalėtojus:

 

1. Įdomiausi edukacinių bitučių veiklų scenarijai

 

I vieta – „Laiko detektyvas“, autorius: Solveiga Puišienė, Kupiškio Povilio Matulionio gimnazija. Mokykla laimėjo edukacinių bitučių rinkinį „Blue-bot“ su specialių laikiklių komplektu bei kilimėliu ir skaitytuvą „Blue-bot“ TacTile su papildomomis kortelėmis.

II vieta – „Pykčio valdymas“, autorius: Jurgita Radžiūnienė, Marijampolės lopšelis-darželis „Rūta“. Mokykla laimėjo 2 vnt. „Blue-bot“ ir 2 vnt. „Bee-bot“ bitučių su specialių rašiklių laikikliais komplektus.

III vieta – „Šiukšlių rūšiavimas“, autorius: Daiva Kasiliauskienė, Šilalės lopšelis-darželis „Žiogelis“. Mokykla laimėjo „Blue-bot“ ir „Bee-bot“ bitutes.

 

2. Daugiausiai vienos mokymo įstaigos įkeltų bitučių veiklų scenarijai.

 

I vieta – Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla, įkėlusi net 59 edukacinių bitučių scenarijus. Mokykla laimėjo edukacinių bitučių rinkinį „Bee-bot“ su tuneliu, specialių laikiklių komplektu bei kilimėliu.

II vieta – Kupiškio Povilo Matulionio progimnazija, pasidalinusi 48 edukacinių bitučių scenarijais. Mokykla laimėjo 2 vnt. „Blue-bot“ ir 2 vnt. „Bee-bot“ bitučių su specialiais rašikliais ir laikikliais komplektus.

III vieta – Šiaulių lopšelis-darželis „Žirniukas“, pateikusi konkursui 42 edukacinių bitučių scenarijus. Mokykla laimėjo „Blue-bot“ ir „Bee-bot“ bitutes.

 

Burtų keliu išrinkti ir CASIO laikrodžių laimėtojai – tai Ramunė Barkauskienė (Kauno Dainavos pagrindinė mokykla), Laura Bajoriūnė (Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“) ir Rūta Gudauskienė (Kauno lopšelis-darželis „Vaikystė“).

 

Su laimėtojais susisieksime asmeniškai.

Partneriai

Klientų aptarnavimas

2020 © Visos teisės saugomos. UAB „Education & Business Technologies“

Sprendimas: www.webmod.lt