K12 forumas: ar už(si)degėme pokyčiams?

Skaitmeninio amžiaus vaikai ir jų įtrauktis į mokymo(si) procesus vis dar yra vienas didžiausių šių dienų pedagoginių iššūkių: dažnai nespėjame kartu su vaikais taip greitai prisijaukinti naujausių technologijų, neretam pritrūksta užsispyrimo išbandyti naujus mokymo(si) metodus, kartais vis dar sunku suprasti pasikeitusius mokinių mokymosi įpročius ir sėkmingai prie jų prisitaikyti pasiūlant mokiniams naujas informacijos perdavimo formas. Tačiau išeiti iš komforto zonos – vienintelis būdas, norint užtikrinti ateities mokyklos efektyvumą, todėl spalio 28d. Kaune ir spalio 30d. Klaipėdoje K12 forumo dalyvius kvietėme už(si)degti pokyčiams.

Renginį atidaręs charizmatiškasis Fabian Klein dalijosi asmenine patirtimi, kaip pritaikant technologines inovacijas galima sukurti 21-ojo amžiaus klasę. Pristatymo metu, jis dalijosi įžvalgomis, kaip kuriant inovacijų kultūrą mokyklose galima į mokymo(si) procesus įtraukti ir vaikus. Be to, lektorius pateikė pagrindinių šiuolaikinio mokytojo savybių sąrašą, kurį pritaikę sau galime tikėtis pokyčių ir savo klasėse.

Skaitmeninio mokymo(si) ekspertė Niina Halonen tęsė Fabiano pradėtą skaitmeninio amžiaus vaikų įtraukimo į mokymo(si) veiklas temą ir ne tik papasakojo kaip tą padaryti, tačiau ir čia pat scenoje, interaktyvaus ekrano pagalba, pateikė realius pavyzdžius. Be to, lektorė apžvelgė ir savo kartu su kolegomis atliktą tyrimą, išryškino pagrindinius iššūkius, su kuriais gali susidurti mokytojai naudodamiesi technologinėmis inovacijomis bei pateikė technologijų diegimo mokyklose planą.

Fizinių mokslų daktarė ir informatikos mokymo Lietuvos mokyklose pradininkė Valentina Dagienė gilinosi į vaikų inžinerinio mąstymo ugdymo svarbą. Lektorė pristatymo metu išgrynino skirtumus tarp informatikos, skaitmeninio raštingumo bei informacinio mąstymo, apžvelgė šiandieniniame kontekste itin svarbias informatikos ugdymo sritis bei pasidalino įžvalgomis kaip integruoti informatikos ugdymą pradinėse klasėse.

Ilgametę ekspertinės veiklos patirtį švietimo srityje turinti Elise Tarvainen pristatė modernios mokymosi aplinkos kaip pedagoginio instrumento idėją: pristatymo metu lektorė dalinosi Suomijos patirtimi ir apžvelgė keturias mokymosi aplinkos aspektus. Elise pristatė ISKU baldų sprendimus mokykloms, leidžiančius užtikrinti aplinkos lankstumą tiek mokinių, tiek mokymo(si) proceso atžvilgiu.

Paskaitų ciklą užbaigė VU partnerystės docentė Eglė Daunienė, kuri su renginio dalyviais pasidalino įžvalgomis lyderystės 21-ojo amžiaus mokykloje tema. Lektorė pristatymo metu paneigė visuomenėje gajus mitus ir pasiūlė sprendimus, kaip galėtume vienas kitam padėti siekiant stiprinti lyderystę. Į savo pristatymą lektorė labai taikliai integravo realų lyderystės pavyzdį, kuris ne tik puikiai papildė visą pristatymą, tačiau ir tapo puikiu įkvėpimo šaltiniu renginio dalyviams.

Po pristatymų renginio dalyvių laukė įkvepiančios ir įtraukiančios kūrybinės dirbtuvės, kurių metu dalyviai turėjo progą susipažinti su kalbų mokymosi sistema, leidžiančia sujungti technologijas ir paruoštą interaktyvųjį edukacinį turinį, sudalyvauti inovatyvioje pamokoje, kurioje buvo mokomasi sujungti 3D spausdinimą, programavimą ir matematikos pagrindus, išbandyti ir tarpusavyje palyginti keturių skirtingų gamintojų interaktyvius ekranus, išbandyti naujausias priemones, skirtas gamtos mokslų tiriamajai ir eksperimentinei veiklai bei susipažinti su priemonėmis, skirtomis sudominti ir įtraukti darželinukus bei pradinių klasių mokinius. Renginio metu dalyviai turėjo progą sudalyvauti ir interaktyvioje mugėje, kurios metu galėjo ne tik susipažinti su švietimo sektoriui siūlomomis naujausiomis technologinėmis inovacijomis, tačiau ir jas vietoje išbandyti, gauti atsakymus į visus rūpimus klausimus.

K12 forumas trumpam užsuko ir į Vilnių lapkričio 22 d. prisijungdamas prie parodos MOKYKLA 2019. Renginio dalyvių čia laukė specialūs pranešimai, kuriuos skaitė Urtė Neniškytė, Rimantas Mačernis ir Rūta Filončikienė.

Biochemijos mokslų daktaro laipsnį Kembridžo universitete įgijusi Urtė be mokslinės veiklos šiandien daug laiko skiria ir neuromokslinių žinių sklaidai nespecialistų auditorijose. Pristatymo metu Urtė paneigė daugybę visuomenėje įsitvirtinusių neuromitų bei pristatė, kaip neuromokslai turėtų pakeisti ateities švietimą.

Ilgametę darbo su švietimo inovacijomis patirtį turintis rimantas pristatė edukacinių technologijų žemėlapį bei ieškojo atsakymų, kaip teisingai pasirinkti ir integruoti technologijas į ugdymo procesus bei kaip suderinti mokyklos bendruomenės narių poreikius ir turimas galimybes, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas variantas.

VGTU inžinerijos licejaus pradinių klasių mokytoja ekspertė ir EMA bendraautorė Rūta su publika dalijose gerąja praktika kaip integruoti informatiką į skirtingų dalykų pamokas bei kaip tas veikas efektyviai įgyvendinti. 

K12 forumas, kaip ir kiekvienais metais, šiemet pateikė daugybę sėkmės istorijų, technologijų pritaikymo pavyzdžių, pateikė įkvepiančių pasakojimų ir techninių patarimų, o svarbiausia, pakvietė visus išeiti iš komforto zonos ir prisidėti prie ateities mokyklos kūrimo. Mes už(si)degėme pokyčiams, o jūs? 

 

Pranešimų skaidres galite rasti renginio puslapyje.

Partneriai

Klientų aptarnavimas

2020 © Visos teisės saugomos. UAB „Education & Business Technologies“

Sprendimas: www.webmod.lt